Vesterhavsklyngen

Thorsminde – Sdr. Nissum – Husby – Staby – Madum

GENERALFORSAMLING I VESTERHAVSKLYNGEN.

KLYNGENS GENERALFORSAMLING BLEV AFHOLDT I DEN GAMLE SKOLE I Sdr. Nissum. På formand Mortens fødselsdag. Derfor er det ham, der er på det slørede billede med flag og efter hans fremlæggelser. Dette er ikke et referat, men blot en omtale.

Der var en pæn lille gruppe af medlemmer, der deltog. Her afventer man åbningen af GF.

Morten formand gennemgik klyngens mange opgaver med at koordinere, bringe synergi, kommunikere og skabe udvikling. Herunder blev samarbejde mellem foreninger nævnt, arbejdet med ungehuset, som er godt i gang med 20 unge knallertentusiaster, aftenskolen  og kontakten med vores politikere. De tre – Lene Dybdal, Erling Mose Petersen og Karsten Filsø lyttede til Mortens redegørelse og selve generalforsamlingen.                                                                                                        Derefter var der drøftelser med de tre politikere.

Naturnationalparken krævede en længere debat, men jo uden at nogen i lokalet har indflydelse? Bekymringer er der. måske torsdagens tur i området kunne svare?? Ellers blev glæden over Thor med dets muligheder for bosættelse og arbejde drøftet. Dog med en vis usikkerhed om de trafikale forhold? Især gennem _Staby, men måske også foranlediget af Lalandia?? Politikerne lovede at tage det med til rette instans!

Bosættelser og måske muligheder for at nye ældreboliger kunne frigive større boliger til nybosætninger blev der talt om?   De lange transporttider med offentlig transport til Gødstrup blev der foreslået løsninger til. Det er fra Thorsminde f.eks, en dagsrejse til og fra og med mange skift.

LÆS REFERATET, NÅR DET FREMKOMMER!!!!

og meld dig ind—–det er gratis!

Del på Facebook